Schneider Electric’ten başarının sırrı: Geniş ve güçlü bir ekosistem

Basın Bülteni

Schneider Electric’ten başarının sırrı: Geniş ve güçlü bir ekosistem  
Schneider Electric, dijitalleşme ile birlikte hızlanan rekabet ortamında başarının ancak geniş ve güçlü bir ekosistemle mümkün olduğunu vurguluyor.

Enerji yönetimi ve otomasyonda dünya çapında uzman olan Schneider Electric, günümüzde şirketlerin sadece faaliyet gösterdiği alanlarda değil tüm sektörleri kapsayacak şekilde gelişime açık olmaları gerektiğini savunuyor. 180 yılı aşkın zamandır faaliyet gösteren Schneider Electric, sürdürülebilir başarısında bu tutumun güçlü bir rol oynadığını savunuyor ve dijital dönüşümdeki liderliğini de bu şekilde sürdürüyor.

Schneider Electric’e göre; belli bir alanda gerçekleşen atılım bambaşka alanları etkileyebiliyor. Bu nedenle şirketler yıllarca içinde oldukları ve güvendikleri alanların dışında da gelişimleri takip etmek zorunda kalıyor. Bu yaklaşım Schneider Electric’in dijital dönüşüm inovasyonun temel iticilerinden biri olmuş durumda. Aynı zamanda sürekli tetikte olma ve başarının getirdiği rahatlıktan sıyrılmanın da güvenilir bir yolu. Schneider Electric’in geliştirdiği IoT özellikli mimari EcoStruxure™ da bunun en iyi örneklerinden biri.

Rekabette ayakta kalabilmenin bir diğer önemli kriteri ise dijital aktörlerden oluşan geniş bir ekosistem oluşturabilmek. Ekosistem, iş ortaklarının sağlayacağı daha fazla esneklik ve diğer aktörlere göre daha geniş teknoloji uzmanlığı tabanıyla, diğer sektörlerdeki zayıf kesinti sinyallerinin erken teşhisini mümkün kılan bir sensor ağı işlevi görüyor. Geniş bir ekosistem, hızlı hareket edebilme ve sağlam kararlar alabilme açısından kilit öneme sahip oluyor.

Schneider Electric’in dahil olduğu gibi oldukça geniş bir ekosistemi kurmak ise uzun yıllar ve emek isteyen bir süreç. Şirk Schneider Electric’i günümüzün hızla gelişen dijital ekonomisinde başarılı kılan da yine bu ekosistem. Schneider Electric için enerji yönetimi ve otomasyonda dijital dönüşümüne liderlik etmek, enerjiden ibaret değil. Enerji ile birlikte bilgiyi, bir anlamda elektron parçacıklarını da taşıyabilmek gerekiyor. Günümüzde enerji dünyası ve bilgi teknolojileri dünyası, yaygın bağlanabilirlik ve IoT sayesinde bu anlamda iç içe geçiyor. Ayrıca bu dijital enerji dünyası da dijitalleşmeden ibaret değil. Konu aynı zamanda dijital hale gelmek.

Schneider Electric’e göre şirketler, mevcut müşterilerinin sorunlarını inovatif bir şekilde çözebilmek için çalışanlarını, müşterilerini, iş ortaklarını, çalışma arkadaşlarını ve/veya teknoloji ortaklarını yetkilendirmenin yollarını aramalılar. Böyle bir yaklaşım organizasyonun ve ekosistemin tamamını bilinen endüstriyel sınırları aşmaya, verimliliği, üretkenliği, güvenliği ve sürdürülebilirliği artıran çözümler geliştirmenin ödüllerini toplamaya teşvik ediyor.